La percolació cultural o com el mercat s’institucionalitza en el tercer sector
Resum
Proposem el concepte de percolació cultural per descriure i estudiar el fenomen de la introducció en el tercer sector dels valors propis de les organitzacions del mercat. Per fer-ho, es descriu un marc teòric que inclou teories sobre la cultura organitzacional, el nou institucionalisme i la teoria relacional de la societat com a millor eina per conèixer el tercer sector. S’expliciten les hipòtesis que han guiat la investigació i la metodologia que la va fer possible, i s’indiquen les troballes principals. En el nivell macro, s’observa la percolació mitjançant dos tipus de comportament organitzacional diferenciat; en el pla micro, s’atenen els factors ideològics que fan difícil la percolació; en el meso, es relaciona la percolació cultural amb factors de naturalesa material. L’anàlisi es va dur a terme a partir de dades secundàries de 87 ONGD, 28 entrevistes semiestructurades i una enquesta feta al personal de 24 organitzacions.
Paraules clau
percolació cultural, valors de mercat, tercer sector, ONG, EspanyaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2008 José A. López Rey

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.