La percolació cultural o com el mercat s’institucionalitza en el tercer sector

Autors/ores

  • José A. López Rey

Resum

Proposem el concepte de percolació cultural per descriure i estudiar el fenomen de la introducció en el tercer sector dels valors propis de les organitzacions del mercat. Per fer-ho, es descriu un marc teòric que inclou teories sobre la cultura organitzacional, el nou institucionalisme i la teoria relacional de la societat com a millor eina per conèixer el tercer sector. S’expliciten les hipòtesis que han guiat la investigació i la metodologia que la va fer possible, i s’indiquen les troballes principals. En el nivell macro, s’observa la percolació mitjançant dos tipus de comportament organitzacional diferenciat; en el pla micro, s’atenen els factors ideològics que fan difícil la percolació; en el meso, es relaciona la percolació cultural amb factors de naturalesa material. L’anàlisi es va dur a terme a partir de dades secundàries de 87 ONGD, 28 entrevistes semiestructurades i una enquesta feta al personal de 24 organitzacions.

 

Paraules clau

percolació cultural, valors de mercat, tercer sector, ONG, Espanya

Publicades

01-01-2008

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.