Les exigències emocionals en el treball. El cas espanyol

Autors/ores

  • J. Rosa Marrero Rodríguez Universidad de La Laguna
  • Beatriz Abdul-Jalbar Betancor Universidad de La Laguna

Resum

Des de fa temps, les dimensions psicosocials es consideren molt importants en l’anàlisi de les condicions de treball; en particular, les situacions laborals que activen emocions en els empleats (o en els usuaris). Aquest article pretén contribuir a aquest espai de preocupacions acadèmiques amb una mena de radiografia de les exigències emocionals en la població ocupada espanyola. Més concretament, es tracta de destacar les variables sociodemogràfiques i relatives al lloc de treball que influeixen en els nivells d’exigència emocional dels ocupats espanyols, prenent com a mostra representativa d’aquesta població la VI Enquesta Nacional de Condicions de Treball (ENCT) que l’Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball (Ministeri de Treball i Immigració) va dur a terme el 2007. Entre d’altres, es conclou que l’ocupació és molt important en aquesta percepció i que s’hi observa una dimensió de gènere.

Paraules clau

exigències emocionals, condicions laborals, ocupació, gènere

Biografies de l'autor/a

J. Rosa Marrero Rodríguez, Universidad de La Laguna

Doctora en Sociología por la Universidad Complutense de Madrid, y profesora titular de Sociología en la Universidad de La Laguna. Sus áreas de interés académico son la sociología del trabajo, y la sociología del turismo.

Beatriz Abdul-Jalbar Betancor, Universidad de La Laguna

Doctora en Matemáticas (2005) por la Universidad de La Laguna, y profesora titular del área de Estadística e Investigación Operativa de la Universidad de La Laguna. Sus líneas de investigación se centran en la Gestión de Inventario y en el Análisis Estadístico de Datos.

Publicades

2015-03-27

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.