Les exigències emocionals en el treball. El cas espanyol
Resum
Des de fa temps, les dimensions psicosocials es consideren molt importants en l’anàlisi de les condicions de treball; en particular, les situacions laborals que activen emocions en els empleats (o en els usuaris). Aquest article pretén contribuir a aquest espai de preocupacions acadèmiques amb una mena de radiografia de les exigències emocionals en la població ocupada espanyola. Més concretament, es tracta de destacar les variables sociodemogràfiques i relatives al lloc de treball que influeixen en els nivells d’exigència emocional dels ocupats espanyols, prenent com a mostra representativa d’aquesta població la VI Enquesta Nacional de Condicions de Treball (ENCT) que l’Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball (Ministeri de Treball i Immigració) va dur a terme el 2007. Entre d’altres, es conclou que l’ocupació és molt important en aquesta percepció i que s’hi observa una dimensió de gènere.Paraules clau
exigències emocionals, condicions laborals, ocupació, gènerePublicades
27-03-2015
Com citar
Marrero Rodríguez, J. R., & Abdul-Jalbar Betancor, B. (2015). Les exigències emocionals en el treball. El cas espanyol. Papers. Revista De Sociologia, 100(2), 173–193. https://doi.org/10.5565/rev/papers.2074
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 J. Rosa Marrero Rodríguez, Beatriz Abdul-Jalbar Betancor

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.