La confiança en l'alimentació dins les societats modernes
Resum
L’article que es desenvolupa a continuació té com a finalitat principal mostrar la connexió entre una àmplia vivència del risc experimentat en relació amb el menjar dins les societats occidentals i, alhora, un marc general de confiança dels diferents agents i institucions (administracions públiques, indústria, distribuïdors, experts, etc.) que treballen en el consum alimentari. A partir d’aquí, s’intenta respondre una pregunta: com es genera la confiança en l’alimentació dins les societats modernes? Malgrat l’eterna por humana vers el menjar, l’augment constant de nous productes desconeguts per la pròpia cultura i les repetides crisis alimentàries, el consumidor confia i recupera contínuament la confiança. És a dir, malgrat l’augment de la sensació de risc, hi ha una confiança general. Així doncs, s’intenta reflexionar sobre les característiques d’aquest procés de confiança i, especialment, sobre el procés de recuperar-la.Paraules clau
confiança social, crisis alimentàries, sociologia del riscPublicades
18-02-2010
Com citar
Callejo, J. (2010). La confiança en l’alimentació dins les societats modernes. Papers. Revista De Sociologia, 95(2), 483–504. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v95n2.18
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2010 Javier Callejo

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.