Attitudes Around Coeducation
Abstract
L'existència de l'escola mixta o coeducativa encara no s'ha normalitzat al nostre país. Les primeres defenses de la mixticitat sorgeixen en el marc del pensament racionalista i igualitari. La igualtat de tots els individus ha de comportar també la paritat entre homes i dones en l'educació. I una integració de les dones a l'escola masculina ha de servir per formar millor la dona, sense que això vulgui dir qüestionar els rols que tradicionalment se li assignen. En certa manera, l'escola mixta també ha continuat sent una escola sexista que ha intentat fer-se extensiva de la comunitat entre homes i dones que es troba a la societat i a la família. El franquisme ha fomentat l'opressió de la dona i la separació dels sexes també a l'escola. Assumia obertament que les funcions d'homes i dones eren totalment diverses i que calia educar les nenes prioritàriament per a la seva missió en la família. La separació ha accentuat la inferioritat. El debat sobre la coeducació s'ha d'orientar partint de la falsa aparença igualitària i del caràcter essencialment masculí dels valors que la componen.Published
1978-07-01
Downloads
Download data is not yet available.
Copyright (c) 1978 Elena Posa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.